8 iemesli, kādēļ sēdošs dzīvesveids ir kaitīgs

Zinātnieki jau sen ir pētījuši sēdoša dzīvesveida ietekmi uz veselību. Kopējie secinājumi – tas ir neveselīgs un apdraud veselību daudzos un dažādos veidos.

Cilvēks evolūcijas gaitā ir attīstījies par dzīvnieku, kas piemērots aktīvām kustībām, sevišķi staigāšanai. Šobrīd lielākā daļa no mums gandrīz visu dienu pavada sēžot – auto, pie datora, pie televizora, sabiedriskajā transportā, pusdienās. Negatīvie rezultāti neliek sevi ilgi gaidīt. Kopumā ir vismaz 10 iemesli, kādēļ būtu jācenšas samazināt sēdošu dzīvesveidu, ja vien to nav iespējams pilnībā izskaust.

  1. Kaitē sirdij

Sēdošs dzīvesveids dubulto risku saslimt ar sirds un asinsvadu slimībām

2. Samazina dzīves ilgumu

Ilgāka sēdēšana samazina dzīves ilgumu vairāk, taču arī periodiska sēdēšana saildzina dzīves ilgumu. Interesanti, ka arī sporta zāles apmeklēšana nekompensē negatīvos efektus.

3. Pieaug vecuma demences risks

Sliktāka asinsapgāde atsaucas arī uz smadzenēm, kas automātiski pasliktina atmiņu.

4. Palielinās risks saslimt ar diabētu

Neveselīgi ēšanas paradumi apvienojumā ar sēdošu dzīvesveidu būtiski palielina risku saslimt ar cukura diabētu (2 grupa).

5. Varikozās vēnas

Pietūkušas kājas un izteikti redzamas vēnas rodas no pavājinātas asiņu atteces. Nepietiekami kustinot kājas, asinis nevar savlaicīgi atplūst uz sirdi un veidojas varikozās vēnas.

6. Muguras problēmas

Ilgstoša sēdēšana nelabvēlīgi ietekmē mugurkaulu. Displāzija, šķībs mugurkauls var apgrūtināt ne tikai sēdēšanu, bet arī stāvēšanu un staigāšanu. Lai arī masāžas procedūras var palīdzēt, tomēr arī tās nekompensē ilgo sēdēšanu.

7. Osteoporoze

Vecāki cilvēki, kas pietiekami daudz nekustas palielina risku saslimt ar osteoporozi. Tiesa, lai arī šai slimībai iemesli ir saistīti ar novecošanu un uztura problēmām, tomēr mazkustīgam dzīvesveidam ir būtiska ietekme

8. Pieaug risks saslimt ar vēzi

Aktīvs dzīvesveids nekompensē sēdēšanas radītos riskus. Jo ilgāk sēdi, jo lielāks risks.

Šī, protams, ir tikai daļa no iespējamiem veselības riskiem un mazkustīga dzīvesveida sekas varizpausties arī savādāk. Labākais veids, kā stāties tām pretī ir izmainīt dzīvesveidu. Sāciet strādāt pie stāvgalda, vairāk staigājiet, regulāri piecelieties un izstaigājieties. Ja darbs liekas svarīgs, tad veselība tomēr ir vēl svarīgāka.

Raksts veidots izmantojot WEBMD materiālus.